جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۸
کد خبر: ۶۷۲۴۹
|
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵
در موزه امام علی(ع)

نمایشگاه پوسترهای پیوتر كونتسه افتتاح شد

نمایشگاهی از آثار پوستر پرفسور پیوتركونتسه، هنرمند شهیر لهستانی، به كوشش لادن رضائی و ایرج میرزاعلیخانی و با همكاری موزه‌ هنرهای دینی امام علی (ع) و بخش فرهنگی سفارت لهستان در تهران، عصر دیروز افتتاح شد.

به گزارش شهر، در مراسم گشایش این نمایشگاه که عصر جمعه ۲۲ شهریور 92 در سالن اجتماعات موزه امام علی(ع) برگزار شد، پرفسور پیوتر كونتسه، فرشید مثقالی و لادن رضائی سخنرانی کردند.

لادن رضایی درباره برپایی این نمایشگاه گفت: سابقه‌ آشنایی ما با پروفسور پیوتر كونتسه به دوسالانه‌های بین‌المللی پوستر ورشو بازمی‌گردد؛ آنگاه كه در روزهای افتتاحیه و پس از آن، از حضور دلگرم‌كننده‌ ایشان ـ گاه به عنوان طراح و گاه به عنوان داور ـ بهره‌مند می‌شدیم.

وی ادامه داد: در واپسین دوسالانه در سال ۲۰۱۲، فرصت بیشتری برای گفتگو میان ما و ایشان و برنامه‌ریزی برای همكاری فراهم آمد و مذاكرات تا چند روز بعد در كراكف، زادگاه ایشان و نیز پس از بازگشت به تهران ادامه یافت. نتیجه‌، برپایی نمایشگاه «پوسترهایی از مكتب لهستان» در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۲ و نیز نمایشگاه «پوسترهای پیوتر كونتسه» است كه هم‌اكنون نظاره‌گر آنیم.

این گرافیست افزود:‌ نمایشگاه نخست بدون لطف و همراهی خستگی‌ناپذیر ایشان ناشدنی بود و برپایی آن فرصت بی‌مانندی را برای طراحان حرفه‌ای، دانشجویان و پژوهشگران فراهم آورد و نمایشگاه دوم، مجموعه‌ آثار استادی است كه سال‌ها تجربه را در زمینه‌ طراحی گرافیک و به‌طور خاص، طراحی پوستر، در كوله‌بار دارد و كارگاه‌های آموزشی طراحی پوستر او از جایگاهی ارزنده و استوار، نه‌تنها در كشور خود، بلكه در سراسر جهان برخوردار است.

رضایی گفت: اینک او به ایران آمده است تا ثمره سالیان كار و تلاش خود را در اختیار طراحان حرفه‌ای و دانشجویان ایرانی بگذارد و ما را با دیدگاه‌های ارزشمند خود درباره تاریخ و مكتب لهستان و نیز آثار پوستر ایرانی آشنا سازد. حضور پروفسور پیوتر كونتسه و آثارشان را در ایران ارج می‌نهیم و از یاری و همراهی موزه‌ هنرهای دینی امام علی(ع) در برپایی این رخداد باارزش صمیمانه سپاسگزاری می‌کنیم.

نمایشگاه «پوسترهای پیوتر كونتسه» تا پنجم مهرماه 92 برپا خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز روزهای تعطیل از ساعت 9 تا 19 برای بازدید از این آثار به موزه‌ هنرهای دینی امام علی(ع) واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از میرداماد، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره‌ ۳۵ مراجعه کنند.


نظر شما